Master Marketing Studies & Development
-
1455 Clics
Master of Science: Marketing Studies & Development
Master description
This MS marketing program allows students to gain in-depth knowledge of the epistemology of research and marketing theory. It initiates them to the methodological approaches and the required analytical tools to carry out studies in this field. It also incorporates the main recent developments in the marketing world.
Main assets of the Master
All courses are taught in English. Hence, students will be better prepared for marketing research, as the available literature is usually written in English. This will afterwards enables them to publish in this language, which is used by most of leading scientific journals.
Targeted audience
This program is open to students that hold a Bachelor or a Master degree in the following disciplines:
- Marketing
- Sales
- Advertising communication
- Advertising
- Retailing
- Business studies
- E-commerce
- Management
- Hotel and Tourism Management
- Human Resources Management
Prerequisites
- Knowledge of the basic concepts of marketing
- Written and spoken English skills
- The GPA (Grade Point Average) obtained during the years of the last degree must be higher than 2.3 (Letter Grading System) or 12/20 (Numerical Grading System).
Career opportunities
- PhD studies.
- Teaching positions in universities where courses are taught in English.
- Researcher, analyst or consultant positions in various national and international organizations and in major companies.
Teaching units
Semester 1 |
Semester 2 |
Semester 3 |
Semester 4 |
|
|
|
Master Thesis |
Partnerships
- King Saud University
- Dar Al Uloom University
- Saudi Electronic University
- Nesspri
- Nessmeubles
How to apply
Applications can be submitted from June 20 to July 14, 2019 on the Higher Institute of Management of Sousse Website at the following URL:
https://forms.gle/29AjAYG2JFch7eMy8
Information about the registration fees and the admission procedure to study in public higher education institutions is available on the Website of the Ministry of Higher Education and Scientific Research at the following link:
http://www.mes.tn/page.php?code_menu=114&code_menu_parent=47
Contacts
- Dr. Mohamed Skander Ghachem (E-mail: skanderghachem@yahoo.fr )
- Dr. Anissa Negra (E-mail: anissanegra@gmail.com)
Description du Master
C’est un cursus qui forme les étudiants aux approches méthodologiques et aux outils d’analyse nécessaires aux études marketing. Il leur permet d’acquérir des connaissances théoriques approfondies et les initie à l’épistémologie de la recherche. Il intègre également les évolutions récentes du marketing.
Principaux atouts du Master
Tous les enseignements sont dispensés en langue anglaise. Ceci permettra aux étudiants de bénéficier d’une meilleure préparation à la recherche en marketing, étant donné que la littérature disponible est généralement rédigée en anglais. Ils seront également plus aptes à publier ultérieurement dans cette langue, qui est celle de la plupart des revues scientifiques de renom. Sans oublier les perspectives d’emploi dans les pays anglophones.
Public cible
Ce master est ouvert aux diplômés titulaires d’une Licence, d’une Maîtrise ou d’un Master dans les domaines suivants :
- Marketing
- Vente
- Communication Publicitaire
- Publicité
- Distribution
- Hautes Etudes Commerciales
- Commerce Electronique
- Management
- Gestion Hôtelière et Touristique
- Gestion des Ressources Humaines
Pré-requis
- Connaissances de base en marketing
- Capacités d’expression écrites et orales en anglais
- La moyenne pondérée cumulative (ou moyenne arithmétique des moyennes générales) obtenue au cours des années du dernier diplôme doit être supérieure à 2,3 (système de notation alphabétique) ou à 12/20 (système de notation numérique).
Débouchés et perspectives professionnelles
- Etudes doctorales.
- Carrière d’enseignant-chercheur de marketing dans des institutions anglophones.
- Postes de chercheur ou de consultant dans divers organismes nationaux et internationaux et au sein de grandes entreprises.
Unités d’enseignement
Semestre 1 |
Semestre 2 |
Semestre 3 |
Semestre 4 |
|
|
|
Mémoire de Recherche |
Partenariats
- King Saud University
- Dar Al Uloom University
- Saudi Electronic University
- Nesspri
- Nessmeubles
Inscriptions
Les candidatures peuvent être déposées du 07 au 21 juillet 2019 à l’adresse URL suivante :
https://forms.gle/HAxxb85cJq98MJsv7
Les renseignements concernant les frais d’inscription et la procédure d’admission aux établissements publics de l'enseignement supérieur sont disponibles sur le site du ministère de l’enseignement supérieur et de la recherche scientifique au lien suivant :
http://www.mes.tn/page.php?code_menu=114&code_menu_parent=47
Contacts
- Dr. Mohamed Skander Ghachem (E-mail: skanderghachem@yahoo.fr)
- Dr. Anissa Negra (E-mail: anissanegra@gmail.com)