­
Institut Supérieur de Gestion de Sousse

Espace Enseignant

Fermer
Bienvenue dans le site de l'Institut Supérieur de Gestion de Sousse

Master Marketing Studies & Development

Master of Science:  Marketing Studies & Development

 

Master description

This MS marketing program allows students to gain in-depth knowledge of the epistemology of research and marketing theory. It initiates them to the methodological approaches and the required analytical tools to carry out studies in this field. It also incorporates the main recent developments in the marketing world.

 

Main assets of the Master

All courses are taught in English. Hence, students will be better prepared for marketing research, as the available literature is usually written in English. This will afterwards enables them to publish in this language, which is used by most of leading scientific journals.

 

Targeted audience

This program is open to students that hold a Bachelor or a Master degree in the following disciplines:

- Marketing

- Sales

- Advertising communication

- Advertising

- Retailing

- Business studies

- E-commerce

- Management

- Hotel and Tourism Management

- Human Resources Management

 

Prerequisites

  • Knowledge of the basic concepts of marketing
  • Written and spoken English skills
  • The GPA (Grade Point Average) obtained during the years of the last degree must be higher than 2.3 (Letter Grading System) or 12/20 (Numerical Grading System).

Career opportunities

- PhD studies.

- Teaching positions in universities where courses are taught in English.

- Researcher, analyst or consultant positions in various national and international organizations and in major companies.

 

Teaching units

Semester 1

Semester 2

Semester 3

Semester 4

  • Marketing Methodology
  • Marketing Research Epistemology
  • Marketing Theory
  • Brand Management & Product Development
  • Pricing Policy
  • Retailing
  • Communication & Advertising
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Data Warehouse & Data Mining
  • Marketing Law
  • Personal Development 1
  • Qualitative Analysis of Marketing Data
  • Quantitative Analysis of Marketing Data
  • Consumer Insights
  • International Marketing
  • Marketing Strategy
  • E-Marketing
  • New Technologies & Strategies in Retailing
  • Entrepreneurial Marketing
  • Personal Development 2
  • Advanced Research Design
  • Scientific Reading and Writing
  • Thesis Project
  • Advanced Quantitative Analysis in Marketing
  • Marketing for Services
  • Non-Profit & Social Marketing
  • Marketing Hospitality & Tourism
  • Innovation by Services & Value Creation
  • Personal Development3

 

 

 

 

 

 

Master Thesis

 

Partnerships

- King Saud University

- Dar Al Uloom University

- Saudi Electronic University

- Nesspri

- Nessmeubles

 

How to apply

Applications can be submitted from June 20 to July 14, 2019 on the Higher Institute of Management of Sousse Website at the following URL:

https://forms.gle/29AjAYG2JFch7eMy8

 

Information about the registration fees and the admission procedure to study in public higher education institutions is available on the Website of the Ministry of Higher Education and Scientific Research at the following link:

 http://www.mes.tn/page.php?code_menu=114&code_menu_parent=47

 

Contacts

***********************************************************************************************************************************************************************************
 
 
 
Master de Recherche : Marketing Studies & Development
 
 

Description du Master

C’est un cursus qui forme les étudiants aux approches méthodologiques et aux outils d’analyse nécessaires aux études marketing. Il leur permet d’acquérir des connaissances théoriques approfondies et les initie à l’épistémologie de la recherche. Il intègre également les évolutions récentes du marketing.

 

Principaux atouts du Master

Tous les enseignements sont dispensés en langue anglaise. Ceci permettra aux étudiants de bénéficier d’une meilleure préparation à la recherche en marketing, étant donné que la littérature disponible est généralement rédigée en anglais. Ils seront également plus aptes à publier ultérieurement dans cette langue, qui est celle de la plupart des revues scientifiques de renom. Sans oublier les perspectives d’emploi dans les pays anglophones.

 

Public cible

Ce master est ouvert aux diplômés titulaires d’une Licence, d’une Maîtrise ou d’un Master dans les domaines suivants :

- Marketing

- Vente

- Communication Publicitaire

- Publicité

- Distribution

- Hautes Etudes Commerciales

- Commerce Electronique

- Management

- Gestion Hôtelière et Touristique

- Gestion des Ressources Humaines

 

Pré-requis

  • Connaissances de base en marketing
  • Capacités d’expression écrites et orales en anglais
  • La moyenne pondérée cumulative (ou moyenne arithmétique des moyennes générales) obtenue au cours des années du dernier diplôme doit être supérieure à 2,3 (système de notation alphabétique) ou à 12/20 (système de notation numérique).

 

Débouchés et perspectives professionnelles

  • Etudes doctorales.
  • Carrière d’enseignant-chercheur de marketing dans des institutions anglophones.
  • Postes de chercheur ou de consultant dans divers organismes nationaux et internationaux et au sein de grandes entreprises.

 

 

 

 

Unités d’enseignement

Semestre 1

Semestre 2

Semestre 3

Semestre 4

  • Marketing Methodology
  • Marketing Research
  • Epistemology
  • Marketing Theory
  • Brand Management & Product Development
  • Pricing Policy
  • Retailing
  • Communication & Advertising
  • Customer Relatiohship Management (CRM)
  • Data Warehouse & Data Mining
  • Marketing Law
  • Personal Development 1
  • Qualitative Analysis of Marketing Data
  • Quantitative Analysis of Marketing Data
  • Consumer Insights
  • International Marketing
  • Marketing Strategy
  • E-Marketing
  • New Technologies & Strategies in Retailing
  • Entrepreneurial Marketing
  • Personal Development 2
  • Advanced Research Design
  • Scientific Reading and Writing
  • Thesis Project
  • Advanced Quantitative Analysis in Marketing
  • Marketing for Services
  • Non-Profit & Social Marketing
  • Marketing for Hospitality & Tourism
  • Innovation by Services & Value Creation
  • Personal Development 3

 

 

 

 

 

 

Mémoire de Recherche

 

Partenariats

  • King Saud University
  • Dar Al Uloom University
  • Saudi Electronic University
  • Nesspri
  • Nessmeubles

 

Inscriptions

Les candidatures peuvent être déposées du 07 au 21 juillet 2019 à l’adresse URL suivante :

https://forms.gle/HAxxb85cJq98MJsv7

 

Les renseignements concernant les frais d’inscription et  la procédure d’admission aux établissements publics de l'enseignement supérieur sont disponibles sur le site du ministère de l’enseignement supérieur et de la recherche scientifique au lien suivant :

http://www.mes.tn/page.php?code_menu=114&code_menu_parent=47

 

Contacts